Minerały – dlaczego są ważne?

Nasz organizm potrzebuje znacznej ilości witamin i minerałów do prawidłowego funkcjonowania. Jest to istotne na każdym etapie życia, nie tylko wówczas kiedy się rozwijamy. Uzupełnianie poziomu minerałów jest szczególnie istotne u osób, które wykazują podwyższoną aktywność fizyczną, czyli przede wszystkim u sportowców. Jak się jednak okazuje nawet odpowiednio zbilansowana dieta może nie wystarczyć. Jak sobie zatem poradzić z niedoborem minerałów w naszym organizmie?

Jakie witaminy i minerały są nam potrzebne?
Najłatwiejszym sposobem na uzupełnienie niedoborów minerałów w organizmie są kompleksowe mieszanki dostępne chociażby w formie kapsułek. Ich dawkowanie jest dokładnie określone, podobnie jak pory ich przyjmowania. Co powinny zawierać? Podstawa to przede wszystkim witamina B6, odpowiedzialna za odporność organizmu, a także walkę z skurczami i ciśnieniem tętniczym. Należy ją przyjmować przed snem, gdyż wtedy będzie najbardziej efektywna, gdyż wpływa na zwiększoną syntezę serotoniny, co jest kluczowe dla dobrego i długiego snu. Witaminę B6 warto przyjmować razem z cynkiem (np. Chela-Cynk), który odpowiada za syntezę białka. Ponadto niweluje oznaki zmęczenia i dodaje nam energii. Z pewnością przydatny będzie również magnez (idealny w tym przypadku będzie preparat MgZB) Rano należy za to przyjmować wapno oraz witaminę C, są to składniki które podnoszą naszą odporność.

Zestawy minerałów bez problemu powinniśmy znaleźć w  aptekach oraz sklepach specjalistycznych. Pamiętajmy przy tym, że minerały pochodzenia naturalnego mają o wiele lepszą i szybszą wchłanialność aniżeli minerały syntetyczne.